مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان: خوشه های صنعتی اشتغال پایدار ایجاد می کنند
پایگاه خبری_تحلیلی عصرصادق، مهدی محبوبی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری عصر صادق گفت: هدف نهایی هر شرکت یا واحدهای تولیدی حضور در بازارهای بین المللی و صادرات محصولات خود است و برای دستیابی به این مهم باید مجموعه ای ازشرایط فراهم شود تا صادرات شکل بگیرد .
با توجه به موقعیت خاص استان گیلان خوشه های صنعتی بویژه خوشه صنعتی کیوی نقش ارزنده ای در ایجاد کسب و کار دراین استان دارد و بسیار می تواند مفید به فایده باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، با بیان اینکه یکی از این مباحث برای عرضه محصولات ما وجود زنجیره تولیدات است،گفت: ما درحال پررنگ کردن خوشههای صنعتی در استان هستیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان اظهار کرد: خوشه های صنعتی می توانند موتور محرکه اقتصاد گیلان باشند.
مهدی محبوبی افزود: گیلان به دلیل داشتن زمینه های مرتبط با خوشه های اقتصادی-صنعتی می تواند از الگوهای موفق برای سازماندهی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط باشد.
وی افزود: خوشه چای، خوشه اقتصادی شیلات، خوشه اقتصادی کلوچه، خوشه اقتصادی زیتون و … ازمزیت های استان گیلان در این زمینه است.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان، خوشه های صنعتی را تامین کنندگان اصلی اشتغال جدید و مهد تحول و نوآوری دانست و گفت: مدل توسعه خوشه های صنعتی عامل راهبردی برای توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ادامه داد:بنگاه های درون خوشه با بازدهی بیشتر و استفاده تخصصیتر از امکانات ،محصولی با کیفیت اما با قیمت تمام شده ارزان تر تولید می کنند.
وی با بیان اینکه ساماندهی خوشه های صنعتی به دلیل مزیت های فراوان آن در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد:خوشه های صنعتی همچنین می توانند به دلیل تامین مواد اولیه پیمانکاران فرعی، خریداران، صادر کنندگان، تامین کنندگان ماشین آلات، نهادهای مختلف پشتیبان، مشاوران، خدمات عمومی، واحدهای مربوط به سیستم حمل ونقل و سایر تامین کنندگان در استان گیلان مثمر ثمر باشند.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان خاطر نشان کرد: شناخت مزیت های نسبی یک استان در عرصه فعالیت های تولیدی، مهم ترین حلقه از فرآیند توسعه است که امکان اشتغال زایی را فراهم می آورد.
مهدی محبوبی در خصوص برنامههای مدنظر در راستای بازاریابی تولیدات گفت: یکی از مسایل ما برندسازی است که با بازاریابی در ارتباط است. واحدهای صنعتی که عمدتا کوچک و متوسط هستند معمولا دارای برندهای خیلی شناخته شده نیستند. از سال گذشته و امسال شهرکهای صنعتی برنامههایی در این راستا دارند تا تولید کنندگان بتوانند با برندسازی محصولات با کیفیت تولید کنند و این باعث استقبال بیشتر مردم از این محصولات میشود .
انتهای پیام/