حداقل دستمزد روزانه مشمول کسر حق بیمه سال جدید از ۱۵ درصد رشد برخوردار است
عصرصادق ؛علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این خصوص اظهار داشت : با عنایت به بخشنامه شماره ۷۹۳۳ مورخ ۲۶/۱/۱۳۹۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع تصویبنامه جلسه مورخ ۲۰/۱/۱۳۹۹ شورایعالی کار حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حقبیمه بیمهشدگان مشمول قوانین کار و تامیناجتماعی (به استثنای مشاغل و فعالیتهای دارای دستمزد مقطوع) درسال ۱۳۹۹ مبلغ ۶۱۱.۸۰۹ ریال بوده و سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه سال ۱۳۹۸، معادل 15درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۳۰.۳۳۸ ریال به شرح ذیل افزایش مییابد.
ایشان خاطر نشان ساخت : با توجه به اینکه طبق بند (۳) تصویبنامه شورایعالی کار مقرر گردیده کارفرمایان مشمول قانون به کلیه کارگران اعم از دایم و موقت ماهیانه مبلغ ۴.۰۰۰.۰۰۰ ریال کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، به عنوان مزایای رفاهی و انگیزهای پرداخت نمایند، لذا کارفرمایان ذیربط میبایست طبق بند (۵) ماده (۲) قانون تامیناجتماعی و آییننامه اجرایی ماده (۳۹) قانون مربوطه ، به هنگام تنظیم صورت مزد و مزایا نسبت به درج مبلغ یادشده به همراه سایر اقلام مشمول کسر حقبیمه از جمله پایه سنواتی، حقمسکن و خواروبار در ایام اشتغال و… در ستونهای مربوطه و کسر حق بیمه متعلقه و پرداخت آن به شعبه ذیربط اقدام نمایند.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین افزود : حداقل مبنای پرداخت حقبیمه بیمهشدگان ادامه بیمه به طور اختیاری برابر ۲/1حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار خواهد بود و مبنای پرداخت حقبیمه بیمهشدگان ادامه بیمه به طور اختیاری که مبنای پرداخت حقبیمه آنان در سال 1398از رقم روزانه ۵۰۵.۶۲۷ ریال بیشتر میباشد، همانند سایر سطوح دستمزدی معادل 15درصد به علاوه رقم ثابت روزانه ۳۰.۳۳۸ ریال در سالجاری افزایش مییابد که در هر حال از ۲/۱ حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار کمتر نخواهد بود.
علی حسین نژاد حداقل مبنای پرداخت حقبیمه بیمهشدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد در سال ۱۳۹۹ را نیز معادل رقم روزانه ۶۱۱.۸۰۹ ریال اعلام و اظهار داشت : مبنای پرداخت حقبیمه بیمهشدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد که مبنای پرداخت حقبیمه آنان در سال ۱۳۹۸ از رقم روزانه ۵۰۵.۶۲۷ ریال بیشتر میباشد، همانند سایر سطوح دستمزدی معادل 15درصد به علاوه رقم ثابت ۳۰.۳۳۸ ریال در سالجاری افزایش مییابد. ضمن اینکه درخصوص آندسته از مشاغلی که براساس ضریبی از حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار میباشد، ضریب مربوطه میبایست در حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ اعمال گردد.
