سه شنبه , ۱۱ مهر ۱۴۰۲ 2023 - 10 - 03 ساعت :
اخبار اصلی

گزارش عصر صادق از هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت

۱۳۹۴-۰۹-۲۳

به گزارش عصر صاد ق ؛رضا رسولی در هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون جمل و نقل و ترافیک با اشاره به برنامه های که شورا و ش هرداری رشت برای نوسازی و تعمیر ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار دارند افزود:عملکرد مرتضی شریفی در سازمان تاکسیرانی بسیار خوب و مناسب بوده است .

وی با اشاره به بررسی روند احداث پایانه های شهرداری رشت و نیز رفع مشکلات پایانه جنوب گفت: عملکرد مهندس روایی مدیر عامل سازمان پایانه های شهرداری رشت  مناسب است و برای برنامه ریزی و توسعه فعالیت ها بازدیدی از ترمینال جنوب و غرب در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد

وی از مدیر عامل سازمان پایانه های شهرداری رشت خواست تا طرح اتوماسیون بار پایانه های شهرداری رشت را تدوین کند تا در جلسات بعدی در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

رسولی با اشاره به اینکه در خرید اتوبوس ها ی شهر باید به سالمندان و معلولان توجه شود گفت: در شهری زندگی می کنیم که سالمندترین استان کشور است و در آینده با بحران سالمندی مواجه می شویم و باید در تهیه وسایل نقلیه عمومی به این امور توجه شود

وی با تاکیدب ر اینکه تعمیرات اتوبوس باید با دقت و نظارت انجام شود افزود: اگر خودروها بخوابند تعمیر و نگهداری آنها هزینه ها را دوچندان می کندphoto_2015-12-14_14-53-18

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه سوبسیدی که دولت تعهد می کند تا پرداخت شود عملا به اتوبوسرانی تعلق نمی گیرد افزود: در چنین شرایطی کمک ها به اتوبوسرانی به موقع نیست و شهرداری نیز به موقع وارد نمی شود.

رسولی تاکید کرد: باید ضوابطی ایجاد شود تا شهرداری در پرداخت بهنگام به اتوبوسرانی توجه بیشتری داشته باشد اگر این به هنگام سازی رخ دهد اتوبوسها و ناوگان جمل و نقل عمومی به موقع تعمیر می شود

وی خاطرنشان کرد: بی آر تی جز راه های برون رفت از ترافیک در کوتاه مدت است و این پروژه دارای دو پاشنه آشیل است که اگر پرو ژه به موقع به بهرهبرداری نرسد و یا توسعه آن به هنگام نباشد و نتوانیم یک شبکه بی آر تی ایجاد کنیم دوباره احیا کردن آن کار راحتی نیست

رسولی با اشاره به پروژه پلهای عابر پیاده افزود: باید دستگاه های حفار همکاری لازم را برای اجرای پروژه داشته باشند و مشاور باید قبل از طرح فنداسیون معارضات را بررسی کند و طرح را براساس معارضات بنویسید ولی مشاور نخواسته کار خود را سخت کند یک طرح مشخص برای همه پلهای عابر پیاده داده است اگر اینگونه باشد کارها به سرعت پیش نمی رود

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت افزود: باید برای نقاط بعدی مشاور را مجاب کنبم که طرح فوندانسیون را متناسب با معارضات تهیه کند

فرامرز جمشید پور در این جلسه  با بیان اینکه پایانه غرب تا آخر امسال به بهره برداری می رسد اظهار کرد: استارت کار برای پایانه شمال و شرق نیز زده شد.

وی با اشاره به اینکه در شرق شهر رشت (ورودی جانبازان) پایانه ای وجود دارد که مشکلات ترافیکی بسیاری ایجاد کرده است و اساسا خاصیت ایجاد پل جانبازان را زیر سوال برده است افزود: برای تهیه زمین برای ایجاد پایانه شرق لکه گذاری زمین های اطراف انجام شده و کار تهیه زمین به مراحل پایانی رسیده است.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت گفت: برای پایانه شمال هم برنامه ریزی صورت گرفت، چند زمین تعرفه شد و زمینی در نزدیکی فرودگاه انتخاب و نقشه برداری آن انجام شد و هم اکنون به کارشناس برای تعیین قیمت زمین معرفی شده است.

جمشید پور افزود: برای پایانه جنوب شهر رشت هم برنامه ریزی ها انجام شد و طرح ساماندهی کلی برای جانمایی مناسب پایانه توسط مشاور تهیه گردید.

۱۱۱۱

وی با بیان اینکه در مورد تامین اتوبوس ها و قطعات آن ۱۰میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان پیش بینی شده است گفت:اتوبوس هایی که بالای ۵۰ میلیونتومان هزینه دارند برای مزایده گذاشته می شوند و اتوبوس هایی که هزینه تعمیر کمتری دارند تعمیر خواهند شد.

جمشید پور با بیان اینکه با بیان اینکه ۲۷ دستگاه برای فروش به مزایده گذاشته می شوند گفت: هزینه کرد دوباره برای این تعداد اتوبوس فایده ندارد .

وی با بیان اینکه برای خرید اتوبوس های مناسب برنامه ریزی می شود گفت: برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بر نامه مدونی در دست اجرا است. 

 شهرداری تنها ۱۶ میلیون پول داده/ از کمک دولت خبری نیست

مرتضی شریفی  نیز در این جلسه  با بیان اینکه سیستم گرمایشی اتوبوس ها غالبا دچار مشکل هستند اظهار کرد: نگرانی هایی در این بخش با توجه به شروع فصل سرما وجود دارد.

وی با بیان اینکه واحد خدمات موتوری مباحث مالی را بحث می کنند افزود: اتوبوس های فاقد سیستم گرمایشی اعتراضاتی را از سوی مردم در بر داشته است.

photo_2015-12-14_14-52-58

سرپرست سازمان اتوبوسرانی رشت گفت: درآمدهای سازمان اتوبوسرانی از سه بخش مردم، دولت و شهراری است و تاکنون دولت هیچ مبلغی به این سازمان اختصاص نداده است.

شریفی با اشاره به وضعیت مالی نامساعد سازمان اتوبوسرانی شهر رشت تصریح کرد: متاسفانه از دو میلیارد تومانی که باید از سوی شهرداری تامین شود و فقط ۱۶میلیون تومان آن اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که سازمان اتوبوسرانی پولی در بساط ندارد افزود: باید چاره ای اندیشیده شود و برای این مشکل تامین اعتبار گردد و اگر امکان پذیر نیست با در نظر گرفتن تمهیداتی این مشکلات رفع شود

در ادامه شریفی با اشاره به ازدحام خودرو در بافت مرکزی شهر افزود: بیشتر تاکسی های شهر مایلند در بافت مرکزی شهر فعالیت کنند و برای جلو گیری از این امر و نیز برای روان سازی معاملات  تاکسی در خطوط تاکسی تمهیداتی در قابل ارزش گذاری خطوط  انجام شده که در زمان عقد قرارداد خرید و فروش تاکسی مورد توجه قرار می گیرد

وی با اشاره به عدم همکاری مناسب پلیس راهور با تاکسیرانی افزود: از شورا و شهرداری می خواهیم در جلساتی که با پلیس راهور دارند این امر را بررسی کنند.

در این جلسه روایی مدیر عامل پایانه های شهرداری رشت از افتتاح ترمینال غرب در ۲۲ بهمن امسال خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر این امر معطوف است

وی با بیان اینکه ترمینال مطالعات ترافیکی ترمینال جنوب  انجام شد گفت: از لحاظ ایستگاه های تاکسی ،بی سیم و نگهبانی و امکانات رفاهی و ساختمانی فعالیت های بسیاری خوبی در ترمینال شهرداری رشت انجام شد

 روایی تصریح کرد: پایانه جنوب با مشکلاتی مواجه بود که برای رفع آنها برنامه ریزی شد و برای رفاه رااندگان سالن ورزشی پینگ پنگ نیز  در این پایانه افتتاح شد. 

مظفر نیکومنش نودهی نیز در این جلسه با اشاره به گزارش های ارائه شده از سوی مهندس روایی گفت:این نشان می دهد که ترمینال ار فرسودگی خارج شده است

photo_2015-12-14_14-54-41

وی تاکید کرد: برای اتوماسیون شدن  حمل بار در ترمینال این امر را می توان به بخش خصوصی واگذار کرد و می توان مانند فرودگاه و قطار با استفاده از توان بخش خصوصی جابه جابی بار را در ترمینال به راحتی انجام داد

رئیس کمیسیون  فرهنگی شورای اسلامی رشت گفت: پروژه پل های عابر پیاده راکد مانده است و اگر مشکلی اگر وجود دارد دستگاه های حفار همکاری نمی کنند گفته شود تا فرمانداری و استانداری ورود کنند

در این جلسه فرانک پیشگر با اشاره به مسیرهای فاقد اتوبوس در رشت گفت: اکثر این مناطق مناطق محروم و کم برخوردار هستند و مردم این منطقه از نظر وضع مالی در وضعیت پایین تری قرار دارند

وی تاکید کرد: باید برای این مسیر ها الگویی تعریف شودچرا که تردد،در این مسیرها  با سایر نقاط شهر متفاوت است 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×