پنجشنبه , ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ 2024 - 05 - 30 ساعت :
اخبار اصلی

جایگاه خانواده‌ها در متغیرهای آموزشی مشخص شود

۱۳۹۴-۰۲-۱۹

عصر صادق :رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: جایگاه خانواده دانش‌آ‌موزان با نیازهای ویژه باید در متغیرهای آموزشی مشخص شود.
به گزارش عصر صادق ، مجید قدمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان نمونه آموزش و پرورش استثنایی گیلان در مجتمع آموزشی ـ فرهنگی دهکده ساحلی این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، امام (ره) و مرتضی مطهری اظهار کرد: جنبه حیات‌بخش و زنده کردن توانایی کودکان با نیازهای ویژه محصول معلمان آموزش و پرورش استثنایی است.
وی گذر زمان را واقعیتی انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: در ایستگاه دنیا حضور پیدا کردیم و در مورد اعمالی که انجام می‌دهیم از ما پرسش می‌شود.
قدمی با بیان اینکه در مقوله فرهنگ عشق داد و ستد می‌شود، تصریح کرد: معلم با انسان سروکار دارد و خداوند پاداش زنده کردن بشریت را برای معلم می‌نویسد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: آموزش و پرورش حیات‌بخش و انسان است و مصداق این امر در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه موج می‌زند.
وی تقوا را چتر همدلی و هم‌زبانی خواند و بیان کرد: مقصد اعتلای نظام با محور عقلانیت است و این فضا به وضوح در مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دیده می‌شود.
قدمی با اشاره به اینکه فعالیت در آموزش و پرورش استثنایی عرض عمر را زیاد می‌کند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی علم است و با تغییر در مخاطبان این فرآیند پیچیده‌تر می‌شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معلمی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را عشق و ایثار خواند و گفت: دانستن تاثیر معلولیت در فرآیند تربیت حائز اهمیت است ضمن اینکه معلمان باید مطالعه مستمر داشته باشند.
وی دانستن متغیر خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را موثر عنوان کرد و گفت: جریان تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه باید در خارج از مدرسه ادامه پیدا کند.
قدمی با بیان اینکه معلمان باید خانواده‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را در فضای منطقی قرار دهند، اظهار کرد: والدین باید در کنار فرزندان خود باشند تا دانش‌آموزان رشد کنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، معلمی را عاشقی همراه با دانش‌روز توصیف کرد و گفت: جایگاه خانواده دانش‌آ‌موزان با نیازهای ویژه باید در متغیرهای آموزشی مشخص شود./فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×