رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر : ۲۸۳۶۲
  • مشاهده :
چاپ این مطلب
معاون ساخت و توسعه ی راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور:

صرفه جویی ۳۵.۲میلیارد تومانی با بهره مندی از راه آهن رشت- قزوین

معاون ساخت و توسعه ی راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن تا آستارا نیاز است، گفت: راه آهن رشت – قزوین ۳۵.۲ میلیارد تومان صرفه جویی در مورد هزینه های تصادفات جاده ای وسوخت به همراه دارد. به گزارش عصرصادق؛ مهندس عباس خطیبی امشب در نشست خبری […]

معاون ساخت و توسعه ی راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشور با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن تا آستارا نیاز است، گفت: راه آهن رشت – قزوین ۳۵.۲ میلیارد تومان صرفه جویی در مورد هزینه های تصادفات جاده ای وسوخت به همراه دارد.

به گزارش عصرصادق؛ مهندس عباس خطیبی امشب در نشست خبری به مناسبت افتتاح راه آهن رشت- قزوین اظهارکرد: معاونت ساخت و توسعه به نیابت از وزارت،ساخت و ساز پروژه ها را انجام می دهد و ابرپروژه ی راه آهن رشت- قزوین به لحاظِ حجم کار، موقعیت و دارا بودنِ شرایط ترانزیتی  منحصر به فرد است و تا چند روز آینده مردم گیلان می توانند ازآن بهره مند شوند.
وی با اشاره به بندهای ۲۴ و ۲۵سیاست های کلی برنامه توسعه کشور ازسوی مقام معظم رهبری افزود: کریدورِ شمال به جنوب، حلقه مفقوده ای داشت که
راه آهن قزوین- رشت بود که ۹ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ازهند تا هلسینکی در اروپا را متصل می کند و اگر کامل نمی شد نمی توانستیم بار و تزانزیت را
به صورت مستیقم در این مسیرحمل کنیم.معاون ساخت و توسعه ی راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشوربا بیان اینکه این راه آهن ۱۶۴ کیلومترطول دارد و عملا تا دو سه روز آینده امکان سیر قطار در آن وجود دارد، گفت: در سال ۹۶ دو مرکز همدان و کرمانشاه را به شبکه ریلی متصل کردیم و رشت، بیست ودومین مرکزاستان است که به شبکه ی ریلی کشور متصل می شود و مراکز استان های اردبیل، کردستان و چهارمحال و بختیاری نیز درسال آینده متصل می شوند.
خطیبی تصریح کرد: تا سال پنجاه و هفت،  ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و بعد از انقلاب تا حال حاضر ۱۳ هزار و ۷۹۰ کیلومتر راه آهن ساخته شده است و طی دو
سال اخیر ۹۷۳ کیلومتر راه‌آهن ساخته‌ شده که متوسط سالی پانصد کیلومتر است.
وی با بیان اینکه ۳۷ کیلومترِ راه آهنِ رشت به انزلی درحال ساخت است افزود: پیش بینی می کنیم کلِ مسیرتا سه سال آینده تکمیل شود و حدود ۴۰۰
میلیارد تومان نیاز است که تمامیِ مسیر تا آستارا را تکمیل کنیم و تاکنون یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از ابتدای این پروژه هزینه شده است.
معاون ساخت و توسعه ی راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشوربا اعلام اینکه  یک ایستگاه تشکیلاتی محسوب می شود، گفت: این ایستگاه با طراحی و
معماری خاصی که برگرفته از اقلیم منطقه و از مصالح عالی وبا کیفیت ساخته شده است.
خطیبی پروژه ی راه آهن رشت – قزوین را یک کار بسیار سنگین و بزرگ عنوان و ابرازکرد: به جرات می توان گفت هیچ پروژه ی ریلی با این ابعاد در۲۰ سال
گذشته نداشتیم.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های کشور افزود: در حال حاضر حدود ۳هزار و سیصد کیلومتر راه‌آهن در کل کشور در دست احداث و ساخت
۵هزار و سیصد کیلومتر راه‌آهن در دست مطالعه است.
خطیبی با تصریح براینکه حمل و نقل ریلی یک ششم حمل و نقل جاده ای سوخت مصرف می کند، عنوان کرد: طبق بررسی های ما راه آهن رشت – قزوین ۳۵.۲
میلیارد تومان صرفه جویی در مورد هزینه های تصادفات جاده ای و حدود ۲۰ میلیون لیتر در سوخت صرفه‌جویی می شود.
وی با بیان اینکه هرکیلومتر راه آهن حداقل ۱۰ میلیارد تومان با قیمت امروز ساخته می شود، افزود: ازلحاظ ایمنی هیچ دغدغه ای در مورد ساخت و
ساز ما دراین پروژه وجود ندارد.
معاون ساخت و توسعه ی راه آهن، بنادر و فرودگاههای کشوربا اشاره به گزارش سرقت های انجام شده در این پروژه گفت: سرقت ریل اتفاق نیفتاده است و خودِ بنده گزارشِ سرقتِ پیچ ومهره را ارائه کرده بودم.
خطیبی اعلام کرد: درتمام مدتی که این پروژه ساخت می شد افرادی مشغول به کار بودند اما در دوره ی بهره برداری، حدودا ۱۷۰ نفر به صورت ثابت مشغول
به کار می شوند و باید قاعدتا نیروهای بومی بکار گرفته شوند.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه